Virksomheder markedsfører sig gennem prissammenligningstjenester

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Prissammenligningstjenester pipler frem overalt på internettet. Det gør de, fordi forbrugerne har fået øjnene op for, at det ikke tager mere end et par klik med fingeren at finde præcis det, man ønsker, til den billigste pris. Men hvor mange gør egentlig brug af disse tjenester, og er det en salgskanal med fremtid?

Virksomheder leder hele tiden efter nye måder, hvorpå de kan markedsføre dem selv og deres produkter. Især på internetter er der mange muligheder for at nå sin målgruppe — nogle af dem koster penge, mens andre er gratis. En af de markedsføringskanaler, virksomhederne flittigt bruger, er affiliatemarkedsføring. Det går groft sagt ud på, at folk, der driver et website, kan linke til et givent produkt eller en virksomheds hjemmeside. Her linkes med speciel kode, så det kan spores, at de kommer fra den specifikke hjemmeside, der linkes fra, hvorefter, såfremt der genereres et salg, dem, der linker, modtager en provision for det salg, de har været medvirkende til at generere. En sådan hjemmeside kaldes for et affiliatesite. Og dem findes der efterhånden mange af.

 

Prissammenligning for den købslystne forbruger

Nogle af de mest populære affiliatesites er prissammenligningstjenester. Disse har figureret på nettet i lang tid, men de seneste par år, er deres tilstedeværelse eksploderet. Det kan have noget at gøre med, at både virksomhederne og forbrugerne får noget ud af disse tjenester. Dem, der driver prissammenligningstjenesten, får enten provision for hvert salg, der genereres, eller har en aftale om en fast pris, som virksomhederne betaler for at være repræsenteret på siden. Især de virksomheder, der betaler provision for hvert salg, nyder godt af dette — de hælder nemlig ikke penge ud af lommen for markedsføring, der ikke virker efter hensigten. Her betaler man nemlig udelukkende, hvis der genereres et salg. Og det er typisk ikke mere end fem til ti procent, der udbetales, hvorfor virksomhederne ikke lider det store tab

En af de nye spillere på markedet, er PricePusher.eu, der sammenligner priser på mobiltelefoner uden abonnement og gadgets. Siden er endnu under opbygning, men der er lagt i ovnen til at give de store spiller på markedet skarp konkurrence. En af dem er PriceRunner.dk, som har været igang længe — og førhen domineret markedet helt. Det skal der nu laves om på, i hvert fald hvis vi ser på den stigende mængde af konkurrerende tjenester. Det siger noget om, at virksomheder er begyndt at spærre øjnene op for denne form for markedsføring, hvor det er muligt at målrette sig præcis efter den købsvillige forbruger, der typisk kommer ind på sammenligningstjenesterne via en søgning i Google. Det betyder nemlig, at de allerede har bestemt sig for, at de vil købe et produkt, men blot leder efter, hvor de får mest for pengene.

Hvis du er virksomhedsejer og interesseret i at blive en del af PricePusher, så tilføj link og gratis trafik til din webshop

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *