Undgå unødvendig overbelastning mens du er på arbejde

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Vi lever i en digital tid, hvor langt de fleste bruger mange timer af arbejdsdagen på at sidde ved et skrivebord og kigge på en blåviolet skærm. I den forbindelse er det ikke unormalt at der kan opstå gener, som vil kunne mærkes på kroppen.

Du bruger de fleste af dine vågne timer på at være på arbejde, og derfor er det ganske vigtigt at du passer på dig selv og din krop, mens du netop er på arbejde. Selvom der er gode arbejdsforhold i Dansmark, kan det være godt at være opmærksom på sig selv. 

Benyt skærmbriller og få større velbehag

Hvis du bruger meget tid ved en computer, kan det resultere i at du får overbelastetet dine øjne. Mange der har et job, hvor man bruger en del timer bag en skærm, oplever tit også at få ondt i nakke, skuldre eller ryg. 

Når du bruger mange timer bag en skærm kan det sætte sine aftryk på din krop, i musklerne omkring hovedet, men også i øjnene, som kan føles irriteret og trætte. Det giver koncentrationsbesvær og en ubehagelig følelse, som kan resultere i hovedpine. I værste tilfælde kan det give permanente følgeskader på ens øjne. 

Derfor kan det være nødvendigt at anskaffe sig et par skærmbriller. En god skærmbriller aflaster dine øjne og mindsker fysiske smerter. Du vil simpelthen opleve større velbehag mens du er på arbejde.

Undgå fejlbelastninger ved stillesiddende arbejde

Sidder du meget stille på dit arbejde, er det væsentligt at du husker at få bevæget dig. Man kan hurtigt komme til at synke sammen i en kontorstol, og så er dagen lige pludselig fløjet afsted. 

Du bør derfor stille dig op og arbejde nogle gange, hvis ikke dagligt. Brug også din pause på at få bevæget dig lidt, så du får gang i muskulaturen. Lidt er bedre end intet.