Sådan skriver du et godt nyhedsbrev

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det er ikke noget nyt, at virksomheder bruger nyhedsbreve i deres markedsføring. Sådan er det faktisk nærmest altid været. Længe inden der kom internet, har virksomheder benyttet sig af mulighederne for at sende breve til deres kunder. Med internettet og e-mail adresser, er det naturligvis et område der er eksploderet inden for de sidste mange år.

Udover at det betyder at mange virksomheder, benytter denne form for markedsføring, betyder det også, at vi modtager enorme summer af nyhedsbreve. Det er slet ikke unormalt at modtage flere hver eneste time, hvis man er tilmeldt en del lister. Det siger næsten sig selv, at man ikke kan læse dem alle sammen. En stor del af dem, er da heller ikke specielt interessante. Hvis man som virksomhed vil have succes med sin markedsføring gennem nyhedsbreve, er man derfor også nødt til at være knivskarp.

5 gode tips til det gode nyhedsbrev

Noget af det første du skal tage stilling til, er om du er i stand til at lave nyhedsbrevet selv. At sende dårlige nyhedsbreve fyldt med fejl og dårlige formuleringer, kan være mere skadeligt end gavnligt. Det kan derfor være en ide at hyre en professionel tekstforfatter, hvis man ikke har en internt i virksomheden. Hvis du gør dette, behøver du ikke læse meget videre har, da de helt sikkert har styr på det. Vælger du selv at skrive det, så er der her nogle gode råd.

Det starter med et godt emne

Du har ikke mange sekunder til at fange potentielle læsere, hvis dit emne ikke er interessant, er der ikke nogen der klikker. Det kan være en god ide at splitteste for at finde ud af hvad der virker bedst.

KISS – keep it simple stupid/sweetie

Det kan godt være at du selv mener at dit nyhedsbrev kan bære 1000 ord om et emne, men du er sandsynligvis den eneste. Hold det enkelt, både i grafik, tekst og handlingsmuligheder.

Ha ET budskab

Du har sandsynligvis mange budskaber du gerne vil ud med, men det kan være en rigtig god ide at holde dit nyhedsbrev til et enkelt. Ellers kræver det at modtageren skal tage stilling til flere ting – og det ka være svært.

Led dine læsere et sted hen

Det er en god ide at have et sted at lede dine læsere hen. Et sted på hjemmesiden, hvor de kan læse mere om det pågældende emne eller tilbud. Her kan du så have flere budskaber og behøver ikke fatte dig i korthed – nu har du jo fået opmærksomheden.

Skriv personligt – brug data

Nyhedsbreve der virker personlige virker bedre. Jo mere personlige du kan gøre dem, jo bedre er det i sagens natur derfor også. Du har sikker en masse data om dine modtagere – det essentielle er derfor for at du bruger dette data fornuftigt.

Du kan læse mere om markedsføring gennem nyhedsbreve her

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *