Onepage er et hit blandt mange hjemmesider

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det er blevet rigtig populært med en onepage hjemmeside, som i bund og grund bare er en lang hjemmeside, uden undersider.  Den måde man reference til forskellige punkter på siden, angives med links #. Som sagt er der mange der er helt vilde med disse hjemmesider de kan da også være gode, til et vist punkt. I dette indlæg vil vi kigge nærmere på de udfordringer der kan være ved et onepage website hvad man skal være opmærksom på, ligeledes vil vi kommet med et konkret eksempel.

Der findes mange forskellige templates, oversat skabeloner, til forskellige hjemmeside systemer. En er de støreste og mest professionelle er themeforrest.net, hvor der netop er et hav af onepage skabeloner. Disse sider kan være rigtig gode til kampagne sider, og der er ingen tvivl om at brugervenligheden fungerer rigtig godt. Dog er SEO delen på en onepage ikke helt optimal. Når vi snakker SEO er der både onpage og offpage.

Fra onepage til lille multipage

Det ubetinget største problem onpage, er netop, at et one-page website består af kun en enkelt side, og man har derfor kune mulighed for at en meta titel, en beskrivelse og i realiteten kun et fokus keyword. Når der kun findes en side, så er der også kun en side at optimere og få til at ranke i Google. En hjemmeside som tilbyder førstehjælps kursus har tidligere haft en onepage hjemmeside (se siden her). Problemet med det er at de tilbyder førstehjælp i forskellige byer, og vil målrette optimeringen mod disse. Det kunne ikke lade sig gøre med en onepage. Nu er der tilføjet et par undersider, til hver af de søgeord som de fokusere på. På den måde er det muligt at målrette links og henvisninger til den specifikke by, og dermed undgå at skabe nogen forvirring for brugeren og for søgemaskinerne.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *