Nye muligheder indenfor organisk søgemaskineoptimering

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Alt lave søgemaskineoptimering er en on-goging process, og muligheder udvikler sig mere og mere. I dette indlæg vil vi kigge nærmere på en mulighed som faktisk har eksisteret i lang tid, men er blevet meget vigtigere inden for den sidste tid, nemlig strukturet data, også kalder schema markup. Der er et utal af mulige schema markups, og ikke noget facit for hvor mange du skal implementer, men i dette indlæg kommer vi omkring 3 muligheder som du bør få implementeret. Kort sagt præsentere man data for Google på en mere og simpel måde, og derved bliver man prioriteret i Google. Husk på at det ikke er en direkte rankingsfaktor, men hjælper indirekte dit website med bedre placeringer. Ligeledes er der potentialt set større mulighed for at få uddrag og vidensgraf (fx. rich snippets (uddrag), knowledge graph(vidensgraf)) i Google SERP, ved schema markup. Det kan forbedre din synlighed og øge din organiske klikfrekvens.

Rigtig mange hjemmesider bruger allerede schema markup, og i mange WordPress temaer har det inkluderet. Men disse 3 nedestående muligheder er ofte overset, og dem kan du med fordel implementere.

Nemme og enkelte schema markups

Tilføj “alternateNames”. Det er forskelligt hvad brugere søger efter, når de skal finde frem til dit produkt eller din service. Der søges ofte med forskellige variationer, og netop her kan “alternateNames” være en stor fordel. Hvis du søger på et konkurrence præget søgeord, som f.eks. låsesmed københavn, og nogle af de større byer som f.eks. låsesmed Amager, Frederiksberg, Nørrebro osv., og her har Organization schema markup bidraget positivt til deres fremtoning på Google my business.

Optimere Google my business med Organization schema markup
Organisationsskema markup er et af de elementer, som Google bruger som reference for brandinformation i lokations søgninger og i den videns graf som er de informationer som bliver vist ved en brand eller personsøgning i højre side af Google.

Schema person markup på medarbejderprofiler
Medarbejderprofiler som vises på enhver virksomheds side, bør tagges op med Person markup. Der er mulighed for at markere disse oplysninger, som ofte indeholder medarbejderens navn, titel og billede, og nogle gange en kort beskrivelse af personens arbejdsopgaver, med schema Person markup. Det hjælper til at vise vigtige resultater for dine medarbejdere og virksomheden generelt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *