Kendte ansigter sælger stadig – men hvorfor?

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at kendte ansigter sælger. Og du har garanteret stiftet bekendtskab med mere end én reklame i dit liv, hvor et kendt ansigt proklamerer, at det produkt, denne står og vifter med, simpelthen er det bedste — og lige præcis det, du har brug for.

Gammelt markedsføringsstrategi

Mit gæt er, at du garanteret har set en god del af sådanne reklamer. Nok endda så mange, at du ikke har noget begreb om det. Men sandheden er, at kendte ansigter sælger, og du er garanteret også faldt for det adskillige gange. Uden at du vil indrømme det.

Men hvordan kan det egentlig være, at det at et kendt ansigt, giver én den tilstrækkelige mængde troværdighed til at sælge på sit blanke ansigt? Tja, sandheden er måske, at der ikke er tale om at sælge på sit blanke ansigt. Faktisk har du en masse associationer i baghovedet, der opstår i det øjeblik, du kigger på den kendtes ansigt. Det vil ske med det samme.

Associationerne betyder alt

Når du ser Mads Mikkelsen i reklamer for Star Tours, så vil du automatisk associere det med hans image — dét han er kendt for som offentlig person. En rå mand, der har styr på karrieren, men som alligevel kan finde tid til at skrue ned for volumen og tage to uger i Sydens sol; en mand, du garanteret gerne vil associeres med.

Det samme gør sig gældende, når Grunk Event eksempelvis holder deres eftertragtede sommerfester for virksomheder. Her er det også de kendte ansigter, der optræder til festerne. Det er med til at sælge billetterne, og det skal nok være en givtig forretning for alle parter. Også de virksomheder, der deltager, fordi de så slipper for selv at stable en sommerfest på benene, hvilket med garanti også er en bekostelig affære.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *