Guide: Sådan markedsfører du din virksomhed i Google

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Hvis du er selvstændig, er der stor sandsynlighed for, at du selv sidder med markedsføringen i starten. En af de mest effektive metoder til at få flere kunder er at fokusere på at skabe godt indhold, som bliver fundet i Google.

Hvis du drømmer om at skabe vækst i din virksomhed, er der mange måder, hvorpå det kan gøres. Først og fremmest handler det om, at du skal skaffe kunder, så du har mulighed for at tjene penge og øge omsætningen.

Er du i tvivl om, hvordan du markedsfører din virksomhed i Google, får du herunder en række konkrete tips, som du kan lade dig inspirere af. Der er mange muligheder, og det, der står herunder, er udelukkende et lille udsnit af dem.

Optimér dit indhold til Google

Først og fremmest er det vigtigt, at du fokuserer på at få skrevet noget indhold til din hjemmeside, som sidder lige i skabet. Det skal både skrives til dine besøgende, men det skal også skrives, så Google forstår det.

Du kan se et eksempel på en hjemmeside, hvor der er masser af godt og veludført indhold på ved at klikke her. Der er masser af indhold, og det er dét, Google primært lægger fokus på, når de analyserer din hjemmeside.

Brug Google Ads, imens du arbejder med SEO

Hvis du ikke kan vente med at få kunder, indtil du har fået gode placeringer i søgemaskinerne, bør du fokusere på at bruge Google Ads i mellemtiden. Det er effektivt, fordi du opnår resultater med det samme – og du skal derfor ikke vente på, at der kommer besøgende på din hjemmeside, som du kan konvertere til kunde, fordi resultaterne sker, så snart du igangsætter en kampagne.

Det koster naturligvis penge at bruge Google Ads, hvorfor du skal være villig til at ofre nogle penge for det. Det er vanskeligt at komme i gang med, hvis ikke du har forstand på det, hvorfor mange vælger at uddelegere arbejdet til et Google Ads-bureau.