Dansk Webshop med styr på markedsføringen

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det er på ingen måder en selvfølge, at en webshop har styr på deres markedsføring, det kan mange nok skrive under på. Og så er der undtagelserne, der bare gør det så godt, at alle vi andre må prøve at følge med. Vi har taget en snak med en af mændene bag en populær webshop, der det sidste halve år er skudt frem, i bemærkelsesmæssig fart. 

Det er webshoppen WolfGear.dk, vi skal tage et kig på. WolfGear.dk er en dansk webshop, der sælger udstyr til funktionel træning og vi har været så heldige, at få en snak med Anders Abildgaard, en af mændene bag.

Dafolo: I har formået at positionere jer selv, umådeligt hurtigt på et marked med skarp konkurrence, hvordan er i lykkedes med det?

Anders Abildgaard: Vi har fra start af valgt at ligge al vores fokus på online markedsføring, fremfor traditionel markedsføring, som vi kunne se vores konkurrenter primært gjorde brug af og det har altså givet pote.

Dafolo: Hvilke taktikker inden for online markedsføring benytter i jer mest af?

Anders Abildgaard: Vi arbejder med 360 graders optimering, så vi kommer hele vejen rundt, men vi har en primær fokus på SEO-delen og især på content marketing, hvilket vil sige markedsføring med indhold. I bund og grund kan man sige at al markedsføring på en eller anden facon er content marketing, men vi har valgt at fokusere på specifikke emner, der kan hjælpe folk og dermed vinde dem over og forhåbentlig i sidste ende, lede dem til at foretage et køb på shoppen. En af vores mest populære artikler omhandler søvnoptimering, i forhold til træning, hvor meget skal man sove for at få det optimale ud af sin træning?

Dafolo: Hvad er jeres bedst sælgende produkter og hvorfor tror du det forholder sig sådan?

Anders Abildgaard:  Vores mest sælgende produkter, er langt fra de dyreste vi har, vi har en rigtig god omsætning på let omsættelige varer som sjippetov og massagebolde og straps. Men – vi sælger i lige så høj grad vores eget teamwear, som også i den grad har været med til at føre os frem, rundt omkring i boksene og klubberne.

Dafolo: Ja, i kører jeres eget brand, det vil sige i at udstyr og tøj i selv har stået for, hvordan fik i den idé og mener du det er en del af jeres succes?

Anders Abildgaard: Absolut, hele grundidéen bag var jo netop at få vores tøj til at komme ud og arbejde rundt omkring i de forskellige centre og klubber, vi er jo alle aktive og går selv i vores tøj. Idéen opstod egentlig, grundet vores aktivitetsniveau i de forskellige sportsgrene, selv står jeg jo for Thai Fights 5000 et stort Muay Thai stævne, der afholdes i Odense og her kan kæmperne jo lige så godt reklamere for os, vi har så at sige haft foden inden for rundt omkring og det har vi også inden for Crossfit.

Dafolo: Vi vil sige tak for din tid Anders, har du noget du vil sige på falderebet?

Anders Abildgaard: Selv tak fordi jeg måtte være med, tjaaah – tro på dig selv og vis andre at du kan!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *