Økologien spreder sig til nye produkter

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til og omtales i følgende artikel eller af deres produkter.

Økologi er stort som aldrig før, og aldrig før har nye markeder og nye økologiske produkter fundet fodfæste, som de gør lige nu. Men kampen om kunderne er hård, og med den spredte brug af økologi-stemplet risikerer man også at udvande betydningen, med mindre man altså markedsfører det korrekt.

En stor markedsføringsguru sagde engang, at sandheden omkring økologi får man ved skranken med frostvarer end mandag kl. 17.00. For det er der, at sandheden om købsmønstret er. Og det er et kendt paradoks, at antallet af danskere, som siger de køber økologiske varer, afviger markant fra salgstallene fra supermarkederne. Men nu hvor økologien spreder sig fra klassiske fødevarer til andre produkter som tøj og endda økologiske barnevogne som dem fra Naturkind, så ser vi, at markedet for økologi spredes ud til helt nye markeder og produktkategorier.

På nettet er kampen om kunderne brutal

På internettet er kampen om de økologi hungrende virkelig hård. For hvor man i butikker og i bybilledet kan markedsføre til forbrugerens selviscenesættelse og selvrealiering af ambition om at leve mere økologisk, ja så finder vi i blandt andet Google forbrugeren, som faktisk har intention om at handle økologisk. Og det er mange penge værd, for så spilder man ikke annoncekroner, på brugere som lader det blive ved tanken.

Målretning er nøglen til succes

Hos Naturebaby.dk har man stor succes med at sælge udelukkende økologiske og bæredygtige produkter til børn og økologisk tøj. Og hvor man har startet forretningen med at sælge børnetøj, så er det nu en bred vifte af drikkedunke, sutter og barnevogn og klapvogne, som sælges. 

Her har man virkelig stor effekt af retargeting på Facebook og remarketing på Google. Effekten er stor fordi man som forbruger geneksponeres for de produkter, man allerede har vist interesse for, og man fastholdes tildels i sin købsintention og til dels i sin hensigt om at være økologisk.

Der er ingen tvivl om, at der skal tænkes i omni-channel, når man skal sælge økologi på nettet i stor skala. Og derfor er det vigtigt, at man finder et bureau, som faktisk kan løfte den opgave.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *