Et lille setup kan også lykkedes

Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til og omtales i følgende artikel eller af deres produkter.

Mange virksomheder satser stort på markedsføring, for at sikre sig en hurtig og effektiv erobring af det marked, man opererer i. Men for mange mindre virksomheder er det rette setup et helt andet. Er man en nystartet internetvirksomhed eller webshop, bør man gøre sig grundige overvejelser omkring, hvordan man anvender sit markedsføringsbudget. Det handler om en langsom, men sikker start.

Hos Stofgiganten er man nu dominerende på sit felt i søgemaskinerne. Og det sker efter en fokuseret og længerevarende fokus og opmærksomhed på SEO eller søgemaskineoptimering og de muligheder, der ligger deri. Gennem grundig analyse er man kommet frem til, at den målgruppe man ønsker at præsentere sit produkt overfor, anvender eksakte termer indenfor håndarbejde og håndgerning, og når der så er opnået en given position i Google på givne termer, ja så ekspanderer man butikken og dermed udbuddet af varer til nye markeder.

Et eksempel kunne være, at man gennem grundig data-analyse kunne se, at mange brugere søger på Stof og Sy, men at konkurrenterne ikke er aktive herpå. Så handler det for virksomhedens bureau at sikre at sig en fokuseret indsats, optimere den givne landingsside og sørge for, at sitet også er teknisk optimeret.

Netop det tekniske fundament er virkelig vigtigt, og det har man også haft fokus på hos Stofgiganten. Skal du have online succes, skal du have et site, som er teknisk godt funderet.

Tilføjelse af Facebook løftede omsætningen

Mange mindre virksomheden oplever pludseligt en opbremsning i væksten og omsætningen, og der er det vigtigt, at man overvejer at udvide markedsføringsplatformen. For stofgiganten var Facebook en oplagt lavthændende frugt.

Med retargeting på Facebook har man for et mindre budget mulighed for at fastholde de besøgende i webshoppen i deres købsintention, og det har vist sig at være en succes for mange virksomheder – særligt webshops.

Hvad bliver næste skridt?

For mindre virksomheder handler det om hele tiden at se sig om for nye muligheder for markedføringsplatforme, men også for nye markeder eller produktgrupper, som kan tilføjes produktporteføljen.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *